توسعه‌دهندگان مایکروسافت در حال توسعه زیرسیستم ویندوز برای اندروید هستند.این زیرسیستم به کاربران کمک خواهد کرد تا اپلیکیشن‌های اندرویدی را روی ویندوز ۱۱ اجرا کنند.

حالا به‌تازگی این توسعه‌دهندگان، زیرسیستم اندروید ۱۲.۱ را برای ویندوز ۱۱ دریافت کرده‌اند که شامل تنظیمات جدید و بهبودهای دیگر می‌شود.

لازم به ذکر است که این زیرسیستم مثل نسخه‌های جدید قبلی ابتدا برای گوشی‌های پیکسل گوگل ارائه شده است و فقط روی این گوشی‌ها قابل تست کردن است.

در این زیرسیستم قابلیت خوبی عرضه شده‌اند که از آن جمله می‌توان به خاموش بودن ارسال پیش‌فرض داده‌ها به مایکروسافت است. به این ترتیب. کاربرانی که می‌خواهند به با ارسال داده‌ها به مایکروسافت در توسعه زیرسیستم کمک کنند باید گزینه ارسال داده را به‌طور دستی فعال کنند.

علاوه بر این، توسه دهندگان به قابلیت‌های پیشرفته‌تر شبکه اینترنت ویندوز ۱۱ دسترسی خواهند داشت و اپلیکیشن‌های اندرویدی آن‌ها حالا می‌تواند روی همه دستگاه‌هایی که به شبکه اینترنت کامپیوتر کاربر وصل هستند اجرا گردند.

تغییرات دیگری نیز در زیرسیستم جدید برای ویندوز ۱۱ اتفاق افناده است که از آن جمله می‌توان به نمایش اطلاعات دسترسی اپلیکیشن‌ها به میکروفون، مکان و سایر سرویس‌های سیستمی اشاره کرد.‌

در هر حال به نظر می‌رسد که مایکروسافت تصمیم جدی برای بهبود زیرسیستم اندروید برای ویندوز ۱۱ را دارد و باید منتظر بمانیم و ‌ببینیم در روزها و هفته‌های آینده چه قابلیت‌های دیگری برای آن عرضه می‌کند.