مایکروسافت در ماه می گذشته اعلام کرد که امسال به پشتیبانی خود از مرورگر اینترنت اکسپلورر پایان می‌دهد و این اتفاق در ۲۵ خرداد (۱۵ ژوئن) رخ داد. این در حالی است که بر اساس گزارش شرکت تحقیقاتی Lansweeper، حدود ۴۷ درصد از دستگاه‌های مجهز به ویندوز ۱۰ در بین ۳۳ هزار سازمان کماکان از اینترنت اکسپلورر استفاده می‌کنند.

مایکروسافت پشتیبانی خود از اپلیکیشن دسکتاپ اینترنت اکسپلورر در نسخه‌های جدید ویندوز ۱۰ را متوقف می‌کند و مدتی بعد نیز با ارائه‌ی یک به‌روزرسانی، این مرورگر را به‌طور کامل از تمام نسخه‌های ویندوز ۱۰ حذف خواهد کرد. کاربران از این پس با اجراکردن اینترنت اکسپلورر به‌طور مستقیم به مرورگر اج هدایت خواهند شد. توجه داشته باشید که این مرورگر در سیستم‌عامل ویندوز ۱۱ نیز در دسترس نیست.

مرورگر اج از این پس دسترسی به وب‌سایت‌ها و اپلیکیشن‌های مبتنی بر اینترنت اکسپلورر را فراهم می‌کند و قرار است که مایکروسافت از این قابلیت حداقل تا سال ۲۰۲۹ پشتیبانی کند. با این وجود، استفاده از قابلیت یادشده در ویندوز ۸.۱ و ۷ تنها تا سال ۲۰۲۳ امکان‌پذیر خواهد بود. کاربران برای دسترسی به این قابلیت باید در مرورگر اج به بخش Settings و سپس Default Browser رفته و گزینه‌ی Allow sites to be reloaded in Internet Explorer را انتخاب کنند.